Dag 32 Vertrek naar Huis Totaal 2474 km - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 32 Vertrek naar Huis Totaal 2474 km - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 32 Vertrek naar Huis Totaal 2474 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

27 Juni 2014 | Nederland, Drimmelen

VOOR MEER INFORMATIE OVER DEZE ROUTE GA NAAR DE SITE VAN: HANS REITSMA'S ROUTE NAAR ROME: Om half vijf opgestaan want het taxibusje die ik via de receptie van de camping heb geregeld staat om kwart voor zes bij de receptie voor de deur, en die wil ik niet missen. Ik heb vijftig euro betaald bij de receptie voor het vervoer van mij, mijn fiets en mijn bagage. Het busje is mooi op tijd om mij naar het Leonardo da Vinci vliegveld in Fiumicino te brengen. Na het inladen van fiets waar de chauffeur niet erg handig in is en de bagage gaan we rijden. De chauffeur spreekt geen woord Engels, en wordt afgeleid door zijn vriendin die naast hem zit, en continu zijn aandacht opeist. Daardoor rijd hij erg slordig maar gelukkig komen we toch veilig op plaats van bestemming aan en laden alles uit. Ik reken af en ga de Terminal binnen, op zoek naar de juiste vlucht naar Rotterdam Airport. Mijn fiets moet ook nog ingepakt worden voor de vliegreis, ik moet het stuur draaien, het zadel laten zakken, de bandendruk eraf halen, dit in verband met de druk in de bagageruimte, en dan nog een plastic hoes over de fiets die ik heel de reis al bij me heb, deze plak ik vast met tape. Ik heb ruim de tijd voor dit alles, mijn vlucht gaat pas om tien uur, maar vanaf zeven uur kan ik alles aan bieden. Ook mijn Ortlieb tassen doe ik in een bagagetas, dit om te voorkomen dat er gespen e.d. tussen de lopende band komen. Alles wordt voorzien van mijn naam, en een label voor in het vliegtuig. Op een gegeven moment komen Mick en Rowita met de tandem, en ik help ze bij het vlieg klaar maken van hun fiets. We gaan gezamenlijk koffie drinken met een broodje voor dat we in het vliegtuig stappen. We vliegen met een Boeing 737 van Transavia [voor 147€ met fiets en 30 kilo bagage]naar Rotterdam. Bij het opstijgen draaien we met een bocht over zee terug het land op, ik zie het Lago di Bolsena vanuit het raam en later de besneeuwde Alpentoppen onder mij opdoemen. Na twee uur vliegen landen we op Rotterdam Airport, waar ik Corrie, vergezeld van Martin en Herma in mijn armen sluit. Mijn fiets en bagage hebben de reis goed doorstaan, en thuis aangekomen hangt een welkom thuis doek met ballonen. Het is een prachtige reis geweest, ik genoten van iedere dag en bedank Hans Reitsma voor zijn mooie Route, maar vooral Corrie die mij de ruimte en steun heeft gegeven om deze reis te maken.

  • 04 Januari 2015 - 15:27

    Annie Van Groezen:

    Wat een fantastisch verslag Fred. Ik heb er van genoten.
    Alleen die overnachting op dag 24? leek mij nou niet zo lekker onder die veranda.
    Ik vond de prijzen van de campings niet erg goedkoop voor een nachtje met een tent.

    Groetjes Annie

  • 08 Januari 2015 - 15:20

    Kees:

    Mooi verslag.
    Wij gaan deze zomer vanaf Oudenbosch naar Rome ook met behulp van Hans Reitsma

  • 30 Juni 2015 - 15:31

    Ad:

    Mooi verslag Fred! Wij hebben je onlangs (juni 2015) ontmoet op een terrasje in Twente. We waren beiden bezig met een rondje Nederland. Je vertelde over je reis naar Rome. Bij thuiskomst heb ik je verslag gelezen en ben toch wel enthousiast geraakt. Misschien ga ik het ook eens proberen. Het gaat je goed en veel fietsplezier nog! Ad en Hanny

  • 07 Januari 2016 - 23:20

    Theo Koevoet . Zevenbergen.:

    Prachtig reisverlag.
    Ben van plan om dit jaar ook naar Rome te fietsen. In 2013 ben ik naar Santiago d c gefiets wat ik ook geweldig vond.
    Ps. heb je nog goede tips misschien ?

  • 06 Maart 2022 - 19:52

    Carla:

    Wat een mooi avontuur Fred. Ik begrijp volkomen dat je hier zo van hebt genoten en zelfs nu nog vaak aan terugdenkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 27695

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: