Dag 25 Montalcino-Casteldelpiano 55 km - Reisverslag uit Arcidosso, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 25 Montalcino-Casteldelpiano 55 km - Reisverslag uit Arcidosso, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 25 Montalcino-Casteldelpiano 55 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Juni 2014 | Italië, Arcidosso

Na een slechte nacht, door voorbij razend verkeer langs mijn schuilplaats, ben weer vertrokken voor het volgende deel van mijn reis. De klim waar ik mee begin heb ik gisteren voor een deel al gereden, maar nu is het weer goed en ik kom boven op de heuvel aan bij het mooie plaatsje Montalcino. Na enkele foto’s ga ik verder door het mooie heuvel landschap, en na een lichte afdaling ga ik over een oude spoorlijn die mij doet denken aan een Amerikaanse Western, Ik kijk vanaf een oude brug op het station en ga voor mijn gevoel 100 jaar terug in de tijd. Uiteindelijk kom ik aan in Casteldelpiano waar ik naar camping [Recidence Amiata ga, hier sta je voor 14€ per nacht]die wordt gerund door een oud echtpaar, het is allemaal oud op deze camping, en er zijn maar een paar gasten. Ik ga even naar de supermarkt in het dorp om wat boodschappen te halen en het dorp te bekijken. Terug op de camping zijn er nog twee gasten aangekomen, ik heb ze onderweg al meerdere malen gezien, en zij zetten hun tent naast de mijne. Het maakt het wel gezelliger want het was nogal stil hier, nu kunnen we lekker kletsen over onze reis. Ik loop nog een rondje over de camping en raak in gesprek met een Engels echtpaar die met de Camper hier staan, ik word uitgenodigd voor een wijntje. Na een gezellige avond zoek ik mijn bed op.