Dag 21 Ferrara-Loiano 98 km - Reisverslag uit Loiano, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 21 Ferrara-Loiano 98 km - Reisverslag uit Loiano, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 21 Ferrara-Loiano 98 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

16 Juni 2014 | Italië, Loiano

Bij het vertrek in Ferrara wordt ik door het oude centrum geleid wat veel oude gebouwen heeft en ook is het markt dus is het lekker druk. Ik fiets het eerste deel nog door de Po vlakte, maar naarmate ik verder fiets doemen de Apennijnen langzaam op aan de horizon. Het lijkt dichtbij maar het duurt nog vele kilometers alvorens ik ze van dichtbij aanschouw. Ik fiets Bologna binnen, maar wel aan de rand van de stad, en bekijk een stadscamping, het is nog vroeg in de middag en ik besluit door te fietsen. Langzaam begint het vals plat omhoog te lopen en fiets ik steeds verder de bergen in en begint het te regenen. Had ik toch maar op de stads camping overnacht denk ik bij mezelf, maar nu moet ik door en klim door een prachtig natuurgebied omhoog. Ik spoel bijna het ravijn in, zo hard plenst het water uit de hemel maar uiteindelijk wordt ik toch nog beloont met een mooi uitzicht op de omgeving. Aangekomen op de top bij een B&B in Loiano bel ik aan en vraag een kamer voor de nacht aan de vriendelijke eigenaresse van de B&B. Er is nog plaats en ik kan ook m’n tent opzetten als ik dat wil. Aangezien het hondenweer kies ik voor een kamer en regel een warme maaltijd met de gastvrouw van de B&B. [La degli Scoiattoli voor 50€ per nacht met ontbijt]. Na lekker gedoucht en gegeten te hebben kruip ik onder de dekens en kijk nog wat TV.