Dag 20 Venetië-Ferrara 128 km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 20 Venetië-Ferrara 128 km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 20 Venetië-Ferrara 128 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Juni 2014 | Italië, Ferrara

Na regen en onweer vannacht is het nu droog en ga ik vandaag door de Po vlakte fietsen. Of dat het zo saai is als men beweerd zal ik vandaag ervaren. In het eerste stuk fiets ik nog door verschillende dorpjes, maar daarna wordt het heel stil in de polder wat lijkt op Nederland met al die landbouw. Het is wel rustig op de weg misschien omdat het Zondag is. Een eindje voorbij Adria kom ik op de Po dijk en volg lange tijd de rivier, wat opvalt is dat je hier geen scheepvaart ziet zoals bij ons, het is opmerkelijk rustig. In Ferrara aangekomen ga ik naar camping [Comunale Estense waar je voor 13€ per nacht staat]. Het lijkt hier wel een Nederlandse enclave met al die landgenoten. Ik zoek weer wat aanspraak met verschillende mensen op de camping, dat heb ik zo nu en dan wel nodig en ga nog even snel naar de supermarkt voor het avondmaal. Op de camping is een groep aanwezig die met de ANWB onderweg zijn door heel Italië. Ook loop ik weer bekende fietsers tegen het lijf, die ik al op andere campings heb ontmoet. We maken het samen gezellig met een drankje en een hapje en kletsen over de reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 27706

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: