Dag 18 Bassano del Grappa-Venetië 84 km - Reisverslag uit Venetië, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 18 Bassano del Grappa-Venetië 84 km - Reisverslag uit Venetië, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 18 Bassano del Grappa-Venetië 84 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

13 Juni 2014 | Italië, Venetië

Vannacht heeft het onweer mij regelmatig uit m’n slaap gehouden, het is nu droog en ik fiets van de camping weer naar Bassano, dat is 7 km en rij nog een keer door het oude centrum wat heel mooi is.
De rest van de rit gaat over de Povlakte door een landbouwgebied en langs de Villa’s van rijke Venetianen.
Zo’n 12 km voor Venetië in het plaatsje Oriago ga ik naar camping [Serenissima waar je voor 16€ per nacht staat]. Op deze camping staan veel fietsers die naar Venetië willen bij elkaar. Er komt een man en een vrouw op de tandem aangereden en zij rijden ook de Reitsma Route naar Rome, ik zal ze later nog vaker tegen het lijf lopen. Het WK voetbal in Brazilië is begonnen en vanavond speelt Nederland tegen Spanje, het wordt hier op de camping uitgezonden, dus kunnen we lekker kijken.
Na lekker gegeten te hebben in het restaurant begint later op de avond Spanje-Nederland op de TV.
Er zitten veel mensen uit allerlei landen in het camping restaurant, ook Spanjaarden en veel Nederlanders zijn van de partij, dat maakt het wel zo leuk. De eerste helft gaat gelijk op maar in de tweede helft speelt Nederland Spanje van de mat en het wordt uiteindelijk 1-5 voor Nederland.
Het gaat flink tekeer in het restaurant tijdens de wedstrijd tussen de Spaanse en Nederlandse gasten.
Maar wel op een gezellige manier en later vieren wij Nederlanders een feestje op de overwinning. Met een goed gevoel duik ik later mijn tent in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 27699

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: