Dag 17Lago di Caldonazzo-Bassano del Grappa90 km - Reisverslag uit Bassano del Grappa, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 17Lago di Caldonazzo-Bassano del Grappa90 km - Reisverslag uit Bassano del Grappa, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 17Lago di Caldonazzo-Bassano del Grappa90 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 Juni 2014 | Italië, Bassano del Grappa

Na een slechte nacht door een Disco avond op een camping verderop ben ik laat in slaap gevallen en vertrek om 9 uur voor wat Reitsma zegt een van mooiste stukken van de Route, hij heeft inderdaad gelijk want het is vandaag wel zo mooi niet te beschrijven gewoon. Ik volg een fietsroute [Ciclopista del Valsugana]langs het riviertje de Brenta tussen de laatste Alpentoppen door. Ik zie onderweg stroomversnellingen in de Brenta rivier en kleine watervalletjes en geniet met volle teugen. Dit is een aanrader voor iedereen die van de Natuur houd, onderweg stop ik bij een Bicigrill om te eten en te drinken, ik ga op een kruk aan de bar zitten en zie een donkere Italiaanse schoonheid achter de bar drankjes inschenken wat ze ook voor mij doet, na gegeten en gedronken te hebben vervolg ik mijn weg, wederom is het lekker weer en ben ik niet de enige op dit fietspad. De kloof wordt smaller naarmate ik verder fiets en na het laatste dorp fiets ik abrupt de bergen uit en kom aan in Bassano del Grappa wat de moeite waard blijkt te zijn om even rustig te bekijken. Enige tijd later ga ik op zoek naar een camping en moet weer richting de Alpen fietsen [7 km terug] naar Semonzo waar ik op camping [Santa Felicita sta je voor 13€ per nacht]. Laat in de middag breekt er een zwaar onweer uit en moet ik schuilen in de toiletgebouwen. Mijn Nederlandse buren zijn er niet en al hun wasgoed waait van de draad, dus raap het bij elkaar en doe alles in hun tent. Het is van korte duur en ik ga later in het restaurant naast de camping op het terras wat eten. De Italianen komen massaal naar hier om gezellig met elkaar te praten en te eten. Later op de avond breekt er opnieuw zwaar onweer uit, maar daar is al op gerekend door een overkapping over het terras te schuiven. Om 11uur kruip ik in mijn tent en ga slapen.[welterusten]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 27703

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: