Dag 15 Lana-Lago di Caldonazzo 100 km - Reisverslag uit Caldonazzo, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 15 Lana-Lago di Caldonazzo 100 km - Reisverslag uit Caldonazzo, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 15 Lana-Lago di Caldonazzo 100 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

10 Juni 2014 | Italië, Caldonazzo

Het weer blijft me toelachen, en na het bekende ritueel fietsen we door Lana naar Bolzano, alwaar ik een klim heb over een oud spoorlijntje wat nu een fietspad is en kronkelend omhoog gaat, en daal dan af naar de Kalterer See [klinkt niet erg Italiaans], maar is wel heel mooi en kom daarna weer bij de Adige en vervolg mijn weg naar Trento, daar aangekomen neem ik de Route naar Venetië, en moet door het centrum wat niet makkelijk is door al die eenrichting straten, ik raak diverse keren de weg kwijt, en mijn drinken is ook nog op, ik vraag aan een Italiaanse dame die bij haar huis op de oprit staat of ze mijn bidons wil vullen, dit doet ze voor mij, ik kom uiteindelijk op de klim uit die mij verder brengt, het is lekker stijl hier[4,6 km-4-10%]en na enig geploeter ben ik gelukkig op de top, in al die drukte want het is spitsuur. Tijdens de afdaling begint mijn achterwiel te hobbelen, ik besluit te stoppen om even te kijken en zie dat de band open is gebarsten tot op het canvas, maar ik kan er nog wel mee verder fietsen. Ik kom in Pérugine Valsugana en rij door naar het Lago di Caldonazzo, ik zet mijn tent op camping [Punta Indiana waar je voor 23€ per nacht staat] aan aanspraak geen gebrek, wat ik overigens ook doe met andere nationaliteiten, er is verderop een concert met moderne klassieke muziek, waar ik op een terras wat drink en later bij een Restaurant een lekkere Pizza eet. Alweer een dag genoten. Ik besluit om hier een rustdag te nemen, om tevens een nieuwe band te leggen. Het is hier mooi om te staan zo naast het meer. Nederlanders staan overal en ook hier zijn ze in ruime mate aanwezig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 27698

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: