Dag 12 Bregenz-St'Anton am Arlberg 109 km - Reisverslag uit Pettnau, Oostenrijk van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 12 Bregenz-St'Anton am Arlberg 109 km - Reisverslag uit Pettnau, Oostenrijk van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 12 Bregenz-St'Anton am Arlberg 109 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 Juni 2014 | Oostenrijk, Pettnau

Vandaag , na het bekijken van het boekje van Reitsma, vertrokken met de zon er weer bij. Het eerste stuk fiets ik nog langs de Bodensee maar al snel buig ik af richting de Alpen, wat een mooi vergezicht en volg de Rijn zo’n 30 km. Opeens rij ik Feldkirch binnen en kom op de markt terecht waar het gezellig druk is en een dansgroep in folkloren klederdracht met begeleiding van instrumenten een dansje maakt. Daarna wandel ik op mijn gemak en genietend over de markt. Ik koop nog wat verse broodjes en fiets weer verder naar mijn volgende bestemming. Het begint nu langzaam te klimmen en om me heen worden de bergen hoger en ik zie besneeuwde toppen, het is prachtig ondanks dat het niet vanzelf gaat bergop, ik fiets langs de Inn, naar Bludenz, en Dalaas gestaag omhoog, het wordt steiler en steiler en de snelheid daalt naar 7 km. Net voor de tunnel houd ik rechts aan en volg het pad naar de top van de Arlbergpas [1793 m hoog] een eindje voor de laatste haarspeldbochten neem ik een break voor een lekkere cola op het terras. Een dame in klederdracht zet mij dit voor, ik maak een foto van haar. Vermoeit maar voldaan kom ik aan op de top en tot mijn verbazing is het restaurant gesloten. Het winterseizoen is voorbij dus daarom sluiten sommige hun deuren. Even bij komen en weer verder, op zoek naar een slaapplaats, liefst in een bed in een pension of Hotel. Het is al laat, ik heb weer te lang door gefietst maar uiteindelijk heb ik toch een plek voor de nacht gevonden[Pension Arlberg voor 25 €]inclusief ontbijt. De eigenaresse, is supervriendelijk en heeft nogal wat meegemaakt de laatste tijd. Ik word in de watten gelegd met een schnaps en veel vriendelijke woorden. Wat een lief mens, ik ben vergeten een foto van haar te maken.[gemiste kans].
De kamer is mooi met alles erop en eraan, en na een tijdje val ik moe maar voldaan in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1102
Totaal aantal bezoekers 27697

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: