Dag 10 Sigmaringen-Bregenz 114 km - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 10 Sigmaringen-Bregenz 114 km - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 10 Sigmaringen-Bregenz 114 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 Juni 2014 | Oostenrijk, Bregenz

Vandaag gaan we het laatste stuk van deel een fietsen met in het begin nog wat klimmetjes, maar daarna in dalende lijn naar de Bodensee. Naarmate ik korter bij de Bodensee kom, word het ook warmer en zie ik het water en de eerste bergtoppen van de Alpen aan de horizon verschijnen. Het duurt toch nog enige tijd vooraleer ik werkelijk aan de Bodensee ben, maar dan is het toch zover.
Ik zie de mooie oever promenades en toeristische plaatsjes zoals, Langenargen, Wasserburg en Lindau, met zijn haven en rondvaartboten. Het is hier druk en gezellig, maar ik ga door want ik wil naar Bregenz [Oostenrijk]om deel een af te sluiten. Hier aangekomen, fietsend langs de Bodensee, en ik ben niet de enige die hier fiets, krijg ik een supergoed gevoel, want deel een van Hans Reitsma’s route heb ik volbracht. Ik maak overal foto’s, en ga dan op zoek naar een camping, even kijken in het boekje. Het wordt [Seecamping hier sta je voor 12€]waar ik een plek toegewezen krijg van een oud omaatje.
Het is heel de week lekker weer geweest, rond de 20 graden met veel zon en hier aan de Bodensee is het wel 25 graden. Het is een mooie route geweest,met soms pittige klimmetjes,maar ook vlakke stukken langs de Roer, de Rijn en de landbouwgebieden, mooie dorpen en bossen. Duitsland is supermooi, de mensen vriendelijk en geduldig in het verkeer. Ik heb 1053 km op mijn kilometerteller staan maar dat is vanaf Made en route begint in Amsterdam en is 964km. Een aantal keren ben ik fout gereden door de GPS niet goed te kennen en je rijd ook extra km naar een camping of een dorp of stad. We sluiten deel een af met een rustdagdie heb ik wel verdiend.