Dag 29 Bezoek Rome 28 km - Reisverslag uit Rome, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 29 Bezoek Rome 28 km - Reisverslag uit Rome, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 29 Bezoek Rome 28 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

24 Juni 2014 | Italië, Rome

Vandaag ga ik het laatste stukje van mijn reis fietsen, de route gaat voor het grootste gedeelte langs de Tiber waar een aantal jaren geleden een fietspad is aangelegd met rood asfalt. Alleen het onderhoud wordt niet gedaan waardoor het pad steeds smaller wordt door de overwoekering van het riet aan beide zijde van het fietspad, dus moet je oppassen met tegenliggers. Ik kom nu in Rome aan, wat mij een goed gevoel geeft, ik heb het gehaald. Nog een laatste stukje naar het Sint Pietersplein waar de Paus gehuisvest is leg ik af tussen het drukke verkeer, de toeristen stromen massaal het plein op. Op het plein aangekomen maak ik de nodige foto’s, er is in deze stad zoveel te zien dat je er dagen voor uit moet trekken. Na een aantal bezichtigingen kom ik op de terugweg langs de McDonald’s waar ik een frietje met een Bic Mac en een Cola nuttig, en fiets langs de Tiber terug naar de camping, onderweg kom ik Mick en Rowita uit Friesland die ik in Venetië heb ontmoet tegen, zij zijn met de tandem op weg naar Rome. We praten even bij over onze avonturen, ik zie hun later op het vliegveld weer, want zij gaan met het zelfde vliegtuig terug naar Nederland. Aangekomen op de camping trek ik mijn zwembroek aan voor een frisse duik in het zwembad. Blijkt dat er bijna geen water in het zwembad staat door kapotte filters, da's nou jammer. Het lijkt wel een samenkomst van Reitsma Route fietsers hier op de camping, overal om me heen praat ik met mensen die ik eerder op mijn tocht heb ontmoet, dat maakt het wel gezellig. In de kantine drinken we een biertje, en kijken naar het WK op TV.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 27720

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: