Dag 28 Lago di Vico-Prima Porta 85 km - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 28 Lago di Vico-Prima Porta 85 km - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 28 Lago di Vico-Prima Porta 85 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

23 Juni 2014 | Italië, Prima Porta

Ik word wakker door heftig honden geblaf, wat hier in Italië nogal is voorkomt, waarschijnlijk door de landelijke ligging van veel campings. Na het ontbijt en koffie met mijn buurtjes weer op pad voor het bijna laatste stuk van mijn fietstocht die mij brengt naar camping Tiber in Prima Porta. Het eerste stuk wat ik samen met Hanneke en Martin fiets is nog heuvelachtig maar later wordt het vlakker. Na een tijdje gaan zij richting het Brassiàno meer en ik volg mijn route naar Rome. Naarmate ik verder fiets wordt het wegdek alsmaar slechter en ook het afval langs de weg neemt toe.[ het licht bezaait met petflessen en ander plastic]. Je kan wel zien dat hier de crisis heeft toe geslagen, ik moet goed sturen om alle gaten te ontwijken op mijn weg. Zo links en rechts is er een kwak asfalt in een gat geknikkerd, en de auto’s stuiteren langs me heen. Uiteindelijk kom ik bij een Carrefour supermarkt waar ik nog wat boodschappen doe voor de komende dagen. Op de camping aangekomen [Tiber in Prima Porta waar je voor 16€ per nacht staat]zet ik mijn tent op, en zie oude bekende namelijk Mick en Doreth die ik in Bregenz heb ontmoet. We praten even bij en spreken af op de avond wat te gaan drinken in de kantine op de camping. Nederland moet voetballen voor het WK tegen Chili en winnen de wedstrijd met 2-0 wat de sfeer ten goede komt. Er zitten hier mensen uit allerlei landen, wat het alleen maar leuker maakt. Later op de avond kijk ik nog een wedstrijd en duik dan mijn tent in. Morgen gaan we naar de paus in het Vaticaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 27717

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: