Dag 27 Lago di Bolsena-Lago di Vico 72 km - Reisverslag uit Caprarola, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 27 Lago di Bolsena-Lago di Vico 72 km - Reisverslag uit Caprarola, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 27 Lago di Bolsena-Lago di Vico 72 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

22 Juni 2014 | Italië, Caprarola

Vandaag ga ik van het een naar het andere meer, het eerste stuk ga ik nog langs het Lago di Bolsena waar ik een kort maar stijl klimmetje bedwing en zie kort daarna een veel betere camping, had ik dat maar geweten. Je kan merken dat het Zondag is want het begint lekker druk te worden bij het meer, met mensen met kano’s en ander varend tuig, ook de terrassen lopen vol. In het plaatsje Marta ga ik naar de Conad supermarkt om eten in te slaan voor vandaag en morgen. Je moet nooit teveel meenemen, want het is allemaal extra gewicht op de fiets. Het is stil onderweg met maar een dorpje namelijk Tuscània waar ik via de poort door de ommuurde kern fiets, en later zijn er nog een paar venijnige klimmetjes. Naarmate ik bij het Lago di Vico kom wordt het steiler tot ik uiteindelijk bij het meer ben waar het druk is met badgasten aan de strandjes. Ik fiets door naar camping [Natura waar je voor 14€ per nacht staat] alwaar ik na aanmelding een mooie plaats krijg toegewezen, naast een Nederlands echtpaar, Hanneke en Martin uit Heerenveen maar oorspronkelijk uit Rotterdam. We praten over onze tocht met een kop thee in de hand, ze gaan uiteindelijk ook naar Rome, maar gaan morgen eerst naar het Lago di Bracciàno wat niet op mijn route licht. Op deze camping zijn houten blokhutten waar een groep jongeren hun intrek hebben. Na alle bekende rituelen zoals tent opzetten, douchen, de was doen ga ik uit eten in het camping restaurant, waar ook een Amerikaanse familie zit, die advies krijgen over het menu van de eigenaar, tevens kok van de camping. Ook ik krijg advies van deze vriendelijke man, hij beveelt een stevige pasta maaltijd aan speciaal voor fietsers. Na lekker gegeten te hebben en nog wat na geborreld zoek ik mijn tent op voor de nacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 27740

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: