Dag 19 Bezoek aan Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 19 Bezoek aan Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 19 Bezoek aan Venetië

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

14 Juni 2014 | Italië, Venetië

Vandaag ga ik Venetië bekijken, nadat ik eerst een combikaart voor de bus en de boottaxi heb gekocht. De bushalte is bij de camping, dat is wel zo makkelijk, ik vertrek om 9.30 uur en ben er in een half uur. Het is superdruk met toeristen uit alle landen van de wereld, maar vooral veel Amerikanen. Met mijn plattegrond in de hand bepaal ik mijn route over de paatjes en bruggetjes en langs de vele winkeltjes op mijn pad. Het is indrukwekkend en heel mooi om vanaf een brug over het Canal Grande te kijken naar al wat vaart en niet tegen elkaar botst, waaronder de gondels, boottaxi’s werkboten en allerlei andere varende objecten. De Gondeliers doen hun best om de toeristen in hun Gondel te krijgen.[En dit kost al gauw 80€]. Na een boottocht kom ik bij het San Marco plein, wat een enorme drukte hier, maar wel heel sfeervol, ik kijk m’n ogen uit. Het is wel supertoeristisch en lijkt wel een groot pretpark. Na een dag wandelen, varen en eten in Venetië ga ik moe maar voldaan terug naar de camping om nog een WK voetbal wedstrijd te kijken en een beetje kletsen in de kantine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 27733

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: