Dag 13 St'Anton am Arlberg-Reschensee 94 km - Reisverslag uit San Valentino alla Mutta, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 13 St'Anton am Arlberg-Reschensee 94 km - Reisverslag uit San Valentino alla Mutta, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 13 St'Anton am Arlberg-Reschensee 94 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

08 Juni 2014 | Italië, San Valentino alla Mutta

Na een fijne nacht in een goed bed heb ik nog een lekker ontbijt genuttigd in het Pension en daarna afscheid genomen van de eigenaresse en weer vol goede moet op pad over het fietspad langs de Inn. Ik beklim vandaag de Reschenpas en fiets richting Nauders, deze klim is minder zwaar dan de Arlbergpas, de zon schijnt vandaag alweer flink en het is 30 graden maar in de bergen heeft het zo z’n voordelen, want je kunt lekker ver kijken, en alles is mooier als de zon schijnt.
Opeens komt het bord van Zwitserland opdoemen,ik fiets kort langs een rotswand om uiteindelijk weer Oostenrijk binnen te fietsen. Na wat haarspelt bochten en 8% klimmen sta ik op de Norbertshöhe [1454m]het hotel is gesloten, ik maak wat foto’s en daal af naar Nauders waar ik stop bij een kasteel. Even later ga ik op een terras waar het gezellig druk is wat drinken, en raak in gesprek met een groep motorrijders uit Brabant,die het goed naar hun zin hebben, er wordt aardig wat bier gedronken[moeten die nog motor rijden?]afijn gezellig is het wel en dat is ook belangrijk. Ik neem een sorbet en een van de motorrijders maakt een foto van mij en het ijsje. Ik merk dat het meer banaan is dan ijs en spreek de ober hierover aan, ik krijg nog wat gratis ijs van hem, ter compensatie. Ik zeg Houdoe tegen de motorrijders en fiets weer verder over een rustige landweg super mooi hier met links en rechts de bergen en ik kom nog voorbij een stoeltjes lift, en kijk eens achterom waar ik Nauders nog zie liggen in de blakende zon, prachtig.
Het blijft nu langzaam omhoog gaan, en plots doemt de Italiaanse grens op, ik maak een foto van het bord en fiets verder Italië binnen richting de Reschensee, in de verte zie ik besneeuwde bergtoppen, het is het Ortler Massief[3905m] en even later zie ik water, dat moet de Reschensee zijn, ik blijf even staan kijken naar al dat moois. Ik ga rechts en volg het fietspad, in de Reschensee zie ik een kerktoren uit het water op doemen, het schijnt dat hier een heel dorp onder water zit. Het wordt tijd om een camping op te zoeken. Even kijken in het boekje van Hans, er zijn er verschillende het wordt [Thöni waar je voor 15€ per nacht staat]In de avond nog een Pizza gegeten in het dorp, en daarna op de camping lekker kletsen met andere camping gasten. Er zit een Duits echtpaar dat met motor en zijspan onderweg is met hun zoontje in de bak, naast mij kampeert een jong stel uit Breda, waar ik een click mee heb. Ook zit er een groep motorrijders uit Duitsland, die hun rit van vandaag zitten te kijken op de laptop, zij rijden met een camera op de helm. Genoeg voor vandaag Welterusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 902
Totaal aantal bezoekers 27730

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: