Dag 11 Bezoek Lindau en Bregenz 20 km - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 11 Bezoek Lindau en Bregenz 20 km - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 11 Bezoek Lindau en Bregenz 20 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

06 Juni 2014 | Oostenrijk, Bregenz

Vannacht heb ik lekker geslapen, de zon schijnt als ik mijn tent uit rol, ik doe rustig aan en ga eerst lekker ontbijten. Daarna pak ik mijn fiets ik ga over het fietspad langs de Bodensee naar Lindau in Duitsland om het toeristische plaatsje eens goed te bekijken. Ik ben zeker niet de enige die van dit fietspad gebruik maak, want het is verschrikkelijk druk met fietsers waarvan er enkele niet zo stuurvast zijn. In Lindau aangekomen geniet ik van alles wat dit leuke dorp te bieden heeft, de rondvaartboten varen met de regelmaat uit. Ik bekijk dit vanaf een druk terras aan de boulevard en geniet met volle teugen van alles om me heen, en leg alles vast met mijn camera. Na een paar uur fiets ik terug naar Bregenz in Oostenrijk om die stad te bekijken, en zie dat er vanavond muzikale activiteiten in het centrum zijn, er zijn diverse podia neergezet en ook een aantal biertenten.Bij een terras aan de boulevard zie ik twee fietsen met volle bepakking staan, ik spreek de mensen aan die bij de fietsen horen en op het terras een biertje nuttigen.Na wat gebabbel word ik uitgenodigd voor een biertje, en een lekker bordje soep met brood bij hun aan tafel, het is al snel supergezellig omdat we veel gesprekstof hebben over onze reis.Zij zijn uit Amsterdam vertrokken, en fietsen ook de Reitsma Route maar dan via Verona en Ravanna, om uiteindelijk ook in Rome aan te komen.Ze heten Mick en Doreth en komen later bij mij op de camping staan waar we nog een glas wijn drinken. Later die avond ga ik lekker uit eten aan de haven waar ik zicht heb op de zeilboten en de Bodensee, en zie de ondergaande zon wegzakken aan de horizon, wat een geluksvogel ben ik toch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 27726

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: