Dag 8 St-Leon-Tübingen 134 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 8 St-Leon-Tübingen 134 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 8 St-Leon-Tübingen 134 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 Juni 2014 | Duitsland, Tübingen

We fietsen vandaag door een soort Ardennen landschap met regelmatig mooie stadjes zoals Bruchsal met z’n Barockschloß en daarna naar Bretten met op de markt de mooie vakwerkhuizen en zo verder door het Würmtal naar Pforzheim waar de route vaak door parken loopt. Ik neem de tijd om wat foto’s te maken en op tijd wat te eten, soms op een bankje en een andere keer op een terras op een leuk dorps plein, het blijft genieten elke dag weer, het gevoel van vrijheid is niet te beschrijven en ook maak ik regelmatig een praatje met allerlei mensen die ik zo her en der tegen kom. We gaan verder langs de kronkelende Würm, een smalle waterstroom en komen in dalende lijn door Naturpark Schönbron door een bosrijke omgeving om dan uiteindelijk in Tübingen aan te komen. We maken vandaag veel kilometers, maar het is prachtig hier aan de Neckar. Ik overnacht op camping [Neckarcamping voor 12 €].Ik eet nog een hapje in het restaurant.[friet en currieworst].

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 27734

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: