Dag 6 Bingen-Worms 85 km - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 6 Bingen-Worms 85 km - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 6 Bingen-Worms 85 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

01 Juni 2014 | Duitsland, Worms

Na een slechte nacht met veel pijn toch besloten om verder te gaan, maar dan met gewone schoenen, dus geen klikpedalen. Dit kan want de pedalen zijn tweezijdig, een kant klik en de andere kant gewoon. Gaande weg gaat het steeds beter met de voet, toen heb ik m’n sokken ook nog uitgedaan want die knelde nogal door al het vocht in die voet. Ik ben blij dat ik toch door heb gezet anders had ik enorm spijt gehad. We kunnen weer verder met genieten van de omgeving en zeggen de Rijn voorlopig even vaarwel en fietsen door Rheinhessen met heuvels, mooie dorpjes en wijngaarden, ook zie ik her en der zonnebloem velden. Het is tijd voor de lunch bij een restaurant midden in een leuk dorp op het terras waar de zon uitbundig schijnt. Het zit hier vol met mensen waar ook veel fietsers bij zijn, sommige met bepakking. In Worms aangekomen kom ik bij een camping uit het Reitsma Boekje, maar die is verlaten. Dan maar op zoek naar wat anders, en ik fiets dwars door het centrum wat toch weer mooi is, en kom uiteindelijk bij een jachthaventje waar ook wat caravans staan. Ik naar binnen bij de receptie en vraag of ik hier mag overnachten, en dat mag en kost niks. Er is hier ook een kano vereniging gevestigd, en ik ontmoet twee jongens van de vereniging die krachttraining aan het doen zijn. We praten over van alles en nog wat, de een is van Amerikaanse afkomst maar woont al lang in Duitsland. Kunnen we even wat Engels lullen met elkaar.
Na wat gegeten te hebben kruip ik weer in mijn tentje, en lees nog wat, maak nog een praatje met Corrie wat meestal uitloopt, en ga dan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 27804

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: