Dag 4 Düren-Koblenz 110 km - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 4 Düren-Koblenz 110 km - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 4 Düren-Koblenz 110 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

30 Mei 2014 | Duitsland, Koblenz

Vandaag weer op tijd vertrokken uit het Pension, het weer is goed en ik heb er zin in. Na even zoeken in Düren heb ik de Roer weer gevonden en ga snel daarna de Zülpicher Börde over steken, het is een uitgestrekt landbouw gebied. Ik heb vandaag een harde wind tegen, windkracht 4 of 5 zeker wel. Maar ja, de omgeving blijft mooi en ook de dorpjes hebben hun charme. Wat wel iedere dag speelt is eten om de MOTOR op GANG TE HOUDEN, dus regelmatig moet ik even een Supermarkt, of een Restaurantje binnen, of lekker op een terras wat eten. Na het landbouwgebied kom ik in een uitloper van de Eifel met mooie bossen en heuvels. Via Zülpich, Villiprött en Villip kom ik in Remagen aan de Rijn, en dat is meteen prachtig. We volgen nu het fietspad langs de Rijn wat door loopt tot Bingen. Ondertussen genieten we van de mooie vergezichten en dorpjes zoals Andernach, maar het word al laat dus tijd om een camping te zoeken. Bij Koblenz aangekomen fiets ik naar camping [Rhein-Mosel] hier sta je voor 12€ per nacht.
Om half acht in de avond heb ik m’n tent staan en ga ik nog wat eten koken. Ik sta op een trekkersveldje en klets zo links en rechts wat met de buren. Na het eten nog wat lezen, even bellen met Corrie en wat bij kletsen. En dan lekker slapen, Welterusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 27712

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: