Dag 24 Seina-Montalcino 83 km - Reisverslag uit Montalcino, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 24 Seina-Montalcino 83 km - Reisverslag uit Montalcino, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 24 Seina-Montalcino 83 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

19 Juni 2014 | Italië, Montalcino

Vandaag ben ik vertrokken langs de andere kant van Siena, omdat ik denk dat ik dan ook weer op de route kom. Dit is een vergissing, het is hier niet zoals bij ons dat alle wegen naar Rome leiden. Na een omweg van 2 uur kom ik weer in Siena uit, had ik nou toch maar gewoon de route gevolgd. Nou ja, het is niet anders het mag de pret niet drukken, en ik fiets nog een keer door het oude centrum van de stad, om daarna de GPS route te volgen. Het is een korte route van 23.4 km vandaag maar misschien fiets ik verder dan dat. Het landschap is glooiend met graanvelden en hier en daar een villa. Ik besluit verder te fietsen dan 23.4 km en kom in het dorpje Buonconvento waar ik in de plaatselijke supermarkt wat boodschappend doe. Ik moet wachten tot deze open gaat, hier hebben ze nog siësta wat eigenlijk niet meer van deze tijd is, vooral nu het economisch met Italië niet zo best gaat, maar ja sommige tradities moet je in ere houden. Na mijn vertrek slaat het weer om en begint het te onweren in de verte. Het komt snel mijn kant op, ik zit in de klim naar Montalcino en spoel bijna van de straat. Ik besluit aan te bellen bij een huis, maar er wordt niet open gedaan, een eindje verderop bij een wijnboer probeer ik een plaatsje te vinden om te schuilen. Ik zie een vrouw die de paarden voert in een stal en vraag onderdak, ze stuurt me weg [ dit is een bekent verhaal uit de bijbel denk ik bij mezelf ]. Ook dit mislukt, wat nu? Vier km terug staat een onbewoond huis, met een carport waar ik mijn tent op kan zetten, ik besluit dit te doen aangezien het weer zo slecht is dat doorgaan geen optie is. Juist op tijd, want begint flink te hagelen, met hagelstenen zo groot als pingpong ballen. Ik heb voldoende eten, dus breng ik hier de nacht door. Ik bel Corrie en vertel mijn verhaal, ze is niet zo gelukkig met deze situatie, maar we moeten het er mee doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 27709

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: