Dag 23 Florece-Siena 95 km - Reisverslag uit Siena, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 23 Florece-Siena 95 km - Reisverslag uit Siena, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 23 Florece-Siena 95 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

18 Juni 2014 | Italië, Siena

Vanmorgen weer vroeg vertrokken, het eerste stuk gaat door Florence in de ochtendspits, ik hoor getoeter om me heen wat hier normaal is en fiets tussen het drukke verkeer naar het oude centrum ik bekijk de oude gebouwen en de Duomo kerk en fiets dan de stad uit, licht oplopend kom ik op het Piazzale Michelangelo, tussen de vele toeristen maak ik nog enkele foto’s van de stad. Het landschap wordt nu echt Toscaans en het is op en af in deze mooie omgeving wat de Chianti genoemd wordt. Onderweg eet ik nog wat bij een cafeetje waar de oude mannen bij elkaar zitten te keuvelen. Ik fiets Seina binnen en ga op zoek naar een camping en kijk in het boekje, het wordt [Colleverde hier sta je voor 18€ per nacht]. Inmiddels regent het zo nu en dan, ik krijg een plek op deze terras camping, met zwembad. Het gebruikelijke ritueel, tent op zetten, douche en eten dit keer in het restaurant alwaar ik een pizza tonijn bestel met een pilsje, ondertussen is Nederland aan het voetballen tegen Australië, ze winnen uiteindelijk met 2-3 de wedstrijd. Er zitten een aantal heel fanatieke Nederlandse supporters, binnen die een hoop herrie maken, wat aanleiding geeft tot enige irritatie bij andere Nederlanders. Er vallen wat woorden over en weer, maar het loopt met een sisser af gelukkig. Ik stap in de bus die mij naar het oude centrum brengt, daar aangekomen loop ik door de smalle straatjes waar de terrassen vol zitten met genietende mensen en kom op de Campo, een groot plein met veel terrassen. Van enige afstand zie ik de toren van de Duomo kerk uit torenen boven de andere gebouwen. In de boekjes van Reitsma vind ik alle informatie die ik nodig heb. Het is tijd om terug te gaan naar de camping, en zittend bij de bushalte wordt ik lastig gevallen door een dronken Algerijn die naast mij op het bankje komt zitten en denkt dat ik sigaretten in m’n broekzak heb. Hij is zo dronken dat hij, al zittend z’n broek vol plast, ik ga snel staan en bij hem vandaan. Ik praat ondertussen met andere landgenoten over dit voorval, en uiteindelijk stappen we in de bus, de dronken man gaat ook de bus in en blijft zeuren om een sigaret wat wel erg vervelend wordt nu. Bij de camping aangekomen stappen we uit, en ook de zatlap wordt de bus uit gesmeten, met veel kabaal vervolgt hij z’n weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 27739

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: