Dag 22 Loiano-Florence 75 km - Reisverslag uit Firenze, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 22 Loiano-Florence 75 km - Reisverslag uit Firenze, Italië van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 22 Loiano-Florence 75 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 Juni 2014 | Italië, Firenze

Ik heb lekker geslapen en ga ontbijten met twee andere gasten, ze komen uit Vlaanderen en fietsen ook naar Rome. We praten over de reis en het slechte weer van gisterenavond, maar het regent nog steeds. We worden goed verzorgt door de eigenaresse van de B&B en ze komt met een gastenboek om door ons een verhaaltje te laten schrijven. Kijk, zegt ze hier heeft Hans Reitsma pas nog een verhaaltje geschreven en laat het mij lezen. Met een volle maag vertrek ik ondanks de regen, de Belgen besluiten nog een dag hier te blijven. Het valt uiteindelijk mee met het weer, alleen het zicht is minder en dat is jammer met al dat moois om me heen. Ik beklim de Passo della Raticosa [968 m] en de Passo della Futa [902 m] en het zicht wordt ook beter naarmate de dag vordert. Het gaat op en af, ik ervaar dit toch wel als zwaar met al die bagage op de fiets, maar de omgeving vergoed veel. Ik kom aan bij Fièsole, een plaatsje net voor Florence [Firenze] en ga naar camping [Panoramico voor 21€ per nacht]. Het uitzicht is fantastisch op Florence wat onder in het dal licht, vooral in de avond als alle lichten aan zijn. Ik heb een plaats op een terrasachtig deel op een grind ondergrond en ga in de avond nog een WK voetbal wedstrijd kijken op TV in het restaurant met vele andere gasten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1378
Totaal aantal bezoekers 27729

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: