De Voorbereiding - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu De Voorbereiding - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

De Voorbereiding

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

26 Mei 2014 | Nederland, Drimmelen

RULLENS TWEEWIELERS MADE LEVERT ALLE FIETSONDERDELEN VOOR DE GAZELLE. Het is voor mij de eerste keer dat ik een lange afstandsfietsroute van meerdere dagen fiets.
Dan ook nog met bagage inclusief tent en kookgerei, met een totaal gewicht van 28 kilo.
Reken daarbij een gazelle trekkingfiets van 19 kilo en je hebt in totaal 47 kilo.
Voor dat je aan zo’n reis kan beginnen heb je nogal wat spullen nodig die je bij de fietsvakantie-winkel kunt bestellen, maar ook ergens anders natuurlijk. Hans Reitsma’s Route trok me meteen aan.
Ik ga met een GPS [Garmin Etrex 20] rijden, maar heb ook alle boekjes van Hans Reitsma, deel 1, 2 en 3. Voor adressen in de stad gebruik ik een Mio 300.
Na een aantal proefritten en afstellingen aan de fiets is het bijna zo ver dat ik kan vertrekken.

FOTO'S VAN DE DAG VIND JE ONDER AAN IEDERE PAGINA

  • 20 Maart 2015 - 11:50

    Peter Ballemans:

    Fred, ik heb je verslagen naar Rome met interesse gelezen. Dit jaar wil ik wederom (net als in 2002 en 2004) naar Rome fietsen, zo ongeveer de route die jij ook gefietst hebt. Ik schaf de nieuwere boekjes van Reitsma aan want de oudere versie vertrouw ik niet echt meer. Tevens ben ik van plan om de route te laden op mijn MIO 505HC. In jouw verslagen lees ik dat je eerst aangeeft dat je gebruik maakte van een Garmin, maar later zie ik een MIO300. Welke heb je gebruikt tijdens de fietstocht en hoe is je dat bevallen? Als het de MIO is zou ik graag van je vernemen hoe je deze op de MIO hebt geladen. Ik ben benieuwd naar je reactie.

    MVG

    Peter


  • 08 Augustus 2016 - 22:07

    Sander En Daniel:

    Ha Fred (uit Made;-)

    Ondertussen zijn we je al twee keer tegengekomen op onze fiesroute naar Barcelona! Hopelijk houd je het een beetje vol op deze warme dagen. Wie weet komen we je nog tegen op de route. Heel veel plezier in ieder geval!

    Groetejs Sander en Daniel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 3178
Totaal aantal bezoekers 27724

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: