Dag 1 Made-Wyler 138 km - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 1 Made-Wyler 138 km - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Fred Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 1 Made-Wyler 138 km

Door: Fred van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Fred

27 Mei 2014 | Nederland, Gennep

Vannacht goed geslapen maar wel vroeg wakker, om 4 uur al, nog even blijven liggen en dan maar uit bed voorlopig de laatste keer in mijn eigen bedje.
Ik heb afgesproken met Kees, een fietsmaat van fietsclub WSVP[wij sporten voor plezier]die mij vandaag gezelschap gaat houden, wel zo gezellig die eerste dag.
Na een ontbijt met bami dat nog over was van gisteren en afscheid van Corrie m’n vrouw en Quinty onze hond zijn we om 7 uur vertrokken, in de motregen en dit zou heel de dag zo blijven maar dat mocht de pret niet drukken.
Het is de bedoeling om de Reitsma Route op te pakken bij Kesteren,en vandaar uit naar het zuiden de route te volgen.
Net voor Kesteren hebben we een lekker bakkie koffie met een appelpunt genuttigd.
Kort daarna is Kees terug naar huis gereden, hij sms’te dat hij totaal 180km had gereden met de racefiets.
Ik ben daarna verder gefietst langs de Betuwe met z’n fruitbomen, en door de Ooijpolder bij Nijmegen.
Wat is Nederland toch mooi vanaf de fiets, het is genieten ondanks de regen die gestaag blijft vallen.
Uiteindelijk heb ik een camping opgezocht bij Wyler [Lagewald-Vekabo-minicamping]direct aan de route. Hier sta je voor 9€.
Na het opzetten van de tent in de regen heb ik wat gegeten in het Duitse Dorpje Kranenburg 3 km van de camping vandaan.
Na het vinden van een restaurant werd ik aangesproken door een man die ook alleen aan tafel zat.
Hij zij, als je alleen bent kom dan bij mij zitten dan kunnen we wat kletsen en samen wat eten.
Dat heb ik gedaan en het was gezellig, hij hete Tonnie en kwam uit Vlissingen en was alleen op stap geweest naar Italië met de Camper. De frietjes en halve haan met daarbij een Duits biertje smaakte heerlijk, al kletsende weg.
Daarna ben ik terug naar de camping gefietst en na een lekkere warme douche in de slaapzak gekropen. Drie keer per dag bel ik met Corrie om even bij te kletsen, dus ook voor het slapen gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Als fietsliefhebber volg ik alle vormen van de wielersport, zoals veldrijden, klassiekers, meerdaagse wedstrijden en ben ik zelf actief wielrenner en mountainbiker wat ik doe in teamverband bij WSVP [wij sporten voor plezier] Daarnaast fiets ik lange afstandsroutes, en mijn volgende uitdaging is om naar Barcelona te fietsen.

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 27718

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Ronde van Nederland via LF Routes

27 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Reitsma's Route naar Rome

Landen bezocht: